15 Haziran 2012 Cuma

TEKNELERDE NEM SORUNUNA BİR KAÇ ÖNERİ

-Teknede mutlaka bir lumboz açık bırakın,
eğer mümkünse en küçük boy vantilatör takın uygun yerlere nem falan kalmıyor.

-Nem alıcı kullanmanız çözüm olacaktır,
 degişik markaların Ca tuzu blokları var gayet etkin.  

-Tekne içindeki terlemeden muzdarip biri olarak nem alıcı ve lumboz açık bırakma,  soğuk günlerde. termostatlı ve  timere bağlanmış fanlı ısıtıcı işin kesin ilacı.
(Ayrıca: Açık bırakılacak lumboza sineklik şart!)

-Teknenin ön havalandırma kapağına (hatch) yerleştirilecek solar vent (nicro) . Güneş enerjisi ile şarj oluyor ve sabah akşam sessizce sürekli çalışıyor. Akülere de yük bindirmiyor.  -Yatak altlarında oluşan neme dikkat
 Tekne, yat, motoryat sahibi olanların hoşlanmadığı şeylerden biri de yatak, şilte ve minderlerin altında oluşan nemdir.
Yoğunlaşmadan oluşan nem küf ve kokuya yol açar.
Sık sık güvertede yatakların serilip havalandırılması gerekir. Yatak altlarına serildiğinde oluşan hava dolaşımı sayesinde nem oluşumunu azaltır % 90 dan fazla boşluk oranına sahip bir malzemedir. Şiltenin durumuna göre filtre örtüsü olan tipi de kullanılabilir.
 Sadece yatak altı değil tüm nem alan yerlerde kullanılabilir.

-Teknede  kullanılabilen bazı yerlere örnekler:
•  Yatak, minder altları
•  Sintine pompası etrafında tıkanmayı önlemek için
•  İp dolabının tabanında
•  Dolaplarda metal kutu altlarında, pasa karşı
•  Islak ayakkabı vs. dolap tabanında
•  Sintine deliği etrafı sadece teknelerde değil aşağıdaki gibi rutubet olabilen çeşitli yerlerde kullanılabilir;


-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder