15 Haziran 2012 Cuma



Slocum yaşadığı maceraları 1890’da “Voyage of the Liberdade” adıyla kitap haline getirdi.
Joshua Slocum,.  Önceleri sloop arma ile donatılmış olan tekne Macellan Boğazı’nda yaşadığı sorunlar
sonrasında yawl armaya dönüştürüldü. Slocum seyrüsefer için asla kronometre kullanmadı. Bunun yerine
boylamları bulmak için yaklaşık zamanı veren sıradan bir kalay saati ile geleneksel parakete ve öğle
güneşinden enlem bulma hesaplarını kullandı Slocum, tekneyi normalde dümenine dokunmadan kullanıyordu.
Güverteye oranla daha uzun olan yelkenler ve uzun salması sayesinde Spray yelkenlerinin ayarlanması ve
dümeninin bağlanması ile rüzgâra göre sabit ve dengeli bir rota tutturabiliyordu. Slocum’un ifadesine göre
sadece manevra yaparken ya da acil durumlarda dümene müdahale ediyordu. Pasifik geçişindeki 2000 mil boyunca bir kez bile dümene dokunmamakla gurur duyuyordu. Üç yıldan daha uzun bir süre sonra ardında 46.000 millik bir yolu bırakmış halde 27 Haziran 1898’de Newport, Rhode Island’a vardı.

Bu dünya turunun bir başka özelliği ticari rotaların tam ters yönünde Batı-Doğu yönünde yapılmış olmasıydı. 1899’da bu destansı yolculuğunu anlattığı “Sailing Alone Around The World ” adlı kitabını yazdı ve bu sayede tüm dünyada tanınır hale geldi.

Bu kitabı aşağıdaki adreste okuyabilirsiniz.

http://www.ibiblio.org/eldritch/js/saaw.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder