28 Nisan 2012 Cumartesi

AÇIK DENİZ TEKNESİ KRİTERLERİ

Bir tekneyi açık denize uygun yapan faktörlerin başında daha tasarım aşamasında bu misyonu
yüklemek gerekiyor. Bir açık deniz teknesi tasarlanacak dendiğinde de bazı olmazsa olmazlar
gündeme geliyor.

Herşeyden önce olabildiğince girintisiz bir güverte....
Yani küçük bir havuzluk.
Küpeştelerde yeterince frengi delikleri ve havuzluğun kendi kendine hızla tahliyesi....
Bordaların nispeten yüksek olması. ...
Armanın çok yüksek olmaması veya yelken alanının 2 direğe dağıtılması.
Teknenin inşasında yapı elemanlarının en zor şartlara göre hesaplanıp uygulanması.
Kabuk / güverte bağlantısında sızdırmazlığa  her zamankinden fazla önem verilmesi.
Yakıt ve tatlı su tanklarının normalden büyük hacimli olması
Tekne iç hacminde ve güvertede depolama alanlarının normalden büyük ve fazla olması...
gibi.

Ama asıl kriter Deplasman / Boy rasyosunun değeridir.
Yani teknenin su hattına göre tekne ağırlık oranı.

Despl/Boy rasyosu hesaplanırken Long Ton (2,240 pounds) ve
tekne su hattı boyu da (Feet) olarak uygulanır.

Uygulanan formül  

You are not allowed to view links. Register or Login

Uploaded with You are not allowed to view links. Register or Login

D/L  100 altında  ÇOK HAFİF TEKNE
D/L  100 - 200    HAFİF TEKNE
D/L  200 - 300    ORTA AĞIR TEKNE
D/L  300 -400     AĞIR TEKNE
D/L  400 üzeri    ÇOK AĞIR TEKNE   
olarak sınıflandırılır.
Herhangi bir su hatında D/L rasyosu düşük çıkan tekneler nominal hıza erişmek için
daha az tahrik gücüne sahip olurlar. Daha az yelken alanı daha az beygir gücü...

D/L rasyosu yüksek veya orta ağır tekneler daha fazla istihab haddine sahip olup
kaba denizlerde yavaş hareketleri ile seyir konforu sağlarlar.

Açık deniz tekneleri D/L rasyoları 250 - 400 arasında değişir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder