10 Mayıs 2012 Perşembe

DENİZ

DENİZ
Yelken ve Deniz,bir yaşam tarzı olarak tanımlanması daha doğru oldugunu düşünüyorum.
insan denizde püfür püfür gezer ama biraz yalnız gezer. gezmeye başladı mı karada oturaklı olan
ne varsa sallanmaya başlar..........:
hava durumu,
sağlık,
moral,
yiyecek,
bilgi,
tatlı su,
otorite,
sosyal statü ...
herbiri karşısında hüküm yürütme gücü indirgenir, askıya alınır, ayraç içine sığdırılır...
Yelkenlisinin,kaptanı kraldır.......
Bir elde kader, bir elde hüner: yol gösteren yıldızlar var güzel, bulutlu günler için bile nefis
pusula var. telsiz de radar da . işte çare pergellerde, haritada,hesapta,
Deniz adamında, kendi başına düşünmek, bir sorunu kendi kendine önyargısız çözmek, varsayım yapmadan
sıfırdan akıl yürütmek, "bugün bu yöne gidersem, yarın nerede olurum? peki dün hangi yöne gittim ki bugün buradayım?"..
Demir alan bir tekne esaslı bir indirgeme yapar, hayat memat meselesi olan bir indirgeme, bir özgürleşme, bir riziko:
Bu sayede teknesinin kaptanı, kendi otoritesini gerekçelendirmek zorunda bırakır, gerekçelendirilemeyeceği yerde ne yapılacağını kestirip onun peşinden maceraya atılmaya zorlar,
Deniz insanın, yaşamının dörtte üçü sularla kaplıdır ya da macera'dan ibadettir:
her deniz insan şu ya da bu şekilde dünyayı okumalı.
Deniz adamı'nın ilginç ve uçta şartların yaşamı.
güzellikleri çok güzel,
zorlukları çok zor olan,
zaman geçtikçe denizci'nin farklı olmasına ve hiç bir yerde rahat duramamasına sebep
olan deniz yaşam tarzı belki
maviliklerin, kızıllıkların ve griliklerin arasındaki yaşamın ismi.
Deniz.....

Dünyayı görmek, görüp anlamak için bazı şeylerden vazgeçmek, "arka"daşın, dostun kıymetini bilmektir. bildiği kıymetin aynısını beklememektir. bir nevi maddiyatı sallamayıp maneviyatı özlemektir. kimsenin değer vermediğini değerli sayıp, herkesin değer verdiğini anlamamaktır. alçak gönüllülükte saklanmış böbürlenmektir denizcilik.

denizcilik varlıkta kıymet bilip, ayrıyken anlamaktır.

denizcilik ÖZGÜRLÜKTÜR..............

9 Mayıs 2012 Çarşamba

SEYİR İŞARET VE İKAZ ŞAMANDIRALARI


TEKNE YAPI ELEMANLARI










TEKNE YAPI ELEMANLARI

Ağaç Omurga :
Bütün teknenin üzerine inşa edildiği baştan kıça uzanan, tekne iskeletinin altında ve ortasında yer alan temel yapı elamanı.
Baş Bodoslama :
Omurganın baş tarafında , teknenin başını oluşturan boyuna yapı elamanı.
Borda :
Tekneni su kesiminden yukarda kalan kısımları.
Borda ve Karina kaplaması :
Teknenin dış yüzeyini örten ve kabuğu oluşturarak yüzmesini sağlayan parçalar.
Burma Tahtaları :
Omurganın her iki tarafında baştan kıça uzanan ilk kaplama tahtaları.
Direk :
Donanımın üzerine kurulduğu, armayı taşıyan ana yapı elamanı.
Direk
Güverte Takozu : Direği güverte çıkışında destekleyen;direk,güverte bağlantısını sağlayan takoz.
Döşek :
Postaların omurga bağlantılarını sağlayan ara parçalar.
Dümen Kovanı :
Dümen milinin içinden geçtiği dikey boru.
Dümen Palası :
Teknenin istenilen yönde gitmesini ve dönmesini sağlayan, kıç bodoslamaya takılan levha.
Dümen Topuğu :
Dümen milinin omurga üzerinde oturduğu yuva.
Görder :
Öksüz kemerelerin iç kenar bağlantılarını sağlayan boyuna yapı elemanı.
Güverte :
Teknede baştan kıça uzanan platform.
Güverte kaplaması :
Kemerelerin üzerine çakılan ve güverteyi oluşturan parçalar.
Iskaça :
Direk tabanının omurga üzerine oturduğu yuva.
Kamara Farşları :
Kamara taban platformu.
Karina :
Teknenin su kesiminin altında kalan dış kısmı.
Kasara :
Teknenin baş,orta veya kıç kısmında oluşan güverteden daha yukarda kalan yapılar.
Kasara Tavanı :
Kasara üst platformu.
Kemere :
Karşılıklı postaları birbirine bağlayan enine yapı elamanı.
Kıç Ayna :
Teknenin kıç şeklini düzleştirmek için kıç bodoslamaya bağlanan enine yapı elemanı.
Kıç Bodoslama :
Omurganın kıç tarafında , teknenin kıçını oluşturan boyuna yapı elamanı.
Kontra Omurga/Bodoslama :
Omurganın veya bodoslamanın mukavemetini arttırmak için konan ve bodoslama boyunca uzanan ilave parça.
Kuşak :
Postaların üzerine çakılan, baştan kıça uzanan ve teknenin boyuna direncini arttıran yapı elamanı.
Küpeşte :
1) Posta başlarını birbirine bağlayan ağaç veya çelik yapı elemanı.
2) Parampetin üst kenarını çevreleyen veya puntel başlarını birbirine bağlayan ahşap kuşak.
Omurga Saplamaları :
Ağaç ve safra omurgayı birbirine bağlayan parçalar.
Öksüz Kemere :
Kamara girişi,kasara, ambar ağzı gibi yapılar nedeniyle oluşan güverte bölünmelerine denk gelen kesilmiş, kısa kemereler.
Parampet :
Yüklerin muhafazası ve insanların güvenliği için güverte üzerine dogru devam eden borda kaplamaları.
Posta (eğri) :
Omurgaya bağlanan, üstüne kaplamaların çakıldığı enine yapı elamanı
Praçol (Paraçol) :
Yapı elemanlarını birbirlerine bağlamakta kullanılan ve kullandıkları yerlere göre çeşitli şekillerde yapılan bağlantı parçaları.
Safra Omurga :
Tekneye ek stabilite kazandırmak için omurga altına konan metal parça.
Sintine:
Teknenin su altında kalan iç kısmı, iç tabanı.
Su Çekimi (Draft) :
eknenin su kesiminden omurga veya salma en alt seviyesine kadar olan mesafe.
Su Hattı Boyu (LWL) :
Su kesiminin baş ve kıç bodoslamalarla temas ettiği noktalar arasında kalan mesafe.
Su Kesimi:
suyun bordayla temas ettiği hat.
Tam Boy (LOA) :
Baş ve kıç bodoslamaların en uç noktaları arasında kalan mesafe.
Tampon Kütüğü :
Omurga ve bodoslama bağlantı parçaları.
Triz :
İnce tahtalardan biçilmiş posta gibi görev yapan çıtalar.