11 Temmuz 2012 Çarşamba

Dümen tasarımında


Dümen tasarımında iyi bir dümenden beklenen, istenen dümen açısında ve moment değerinde tekneyi yönlendirme yeteneğidir. 
Tarihsel gelişiminde yelkenli teknelerde dümenler, dengesiz, yarı dengeli ve dengeli 
(tek noktadan asılı ve salmadan ayrık) şeklinde bir değişim göstermiştir. 
Yelkenli teknelerde dümenin yanal alanı, teknenin yanal alanının % 8-10’ u civarında olmalıdır.
Daha az değerlerde kontrol yeteneğinin azalmasıyla, daha fazla değerlerde ise istenmeyen direnç artışıyla
karşılaşılacaktır.
Rüzgar etkisiyle meyilli seyirlerde dümen alanının önemli bir konumu su yüzeyinden yukarıda kalır.
Bu durumda dümen döndürme momenti yeterli değerlere ulaşamaz.
Dümen derinliğinin hesabında bu olayın göz önüne alınması gerekir.
Özellikle yarış teknelerinde, dümen derinliği hesabı, diğer teknelere göre daha fazla önem taşır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder